måndag 14 december 2020

Om man inte dricker alkohol,så kan man göra en ljusgrej av snapsglasen istället.

 

Näe inte för mej.
Men däremot så har jag några snapsglas hemma.Som jag nu har jag gjort om till ljushållare.
Med några klisterstickers och ett värmeljus.Så blev det så här.
Enkelt men gulligt!
Den har fått sin plats i bokhyllan,i mitt sovrum.
Sen så har jag krossat glas.Men det är inte så farligt som det låter hihi..
Om ett glas går sönder så brukar det ju inte vara med flit.Men det har jag gjort nu med vilja.För jag har gjort eget dekorationsglas,kross.
Jag har tagit ett glas som är färgat.La den i en mortel.Slog med en hammare lite försiktigt.Bara för att en bit av glaset ska gå sönder.Kastade resten av glaset.Men glasbiten som var stor hade jag kvar i morteln.La över några lager med tidningspapper.Och började slå med hammaren på.Tills det blev lagom storlek på glaset.Sen när det var klart så plockade jag ut dom bitarna jag ville ha.
Den här kaffe koppen har jag bara som prydnad.Jag tror att min mamma har fått den av sin farmor en gång i tiden.Och jag har fått den av mamma senare.
Det blev en bricka,fat också som jag har gjort.
Jag har haft två stycken svarta ramar.Dom målade jag vita.
Tog bort glaset på ena ramen.Satt ramarna på varandra sen.Limmade fast dom.
Mätte och klippte ut en bild av presentpapper som jag har köpt.Satte in det i ramen och så glaset på.
Så var det klart.Brickan har också fått sin plats i sovrummet.
Det enda jag kanske kommer att göra.Är att sätta fast några pärlor,band eller nått  på sidan runt ramen.Men jag får se hur jag gör.




































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar