fredag 18 december 2020

Jag har fått sms från Bilda.Och så var det lite Jul stämning i dag.

 

I dag på dagverksamheten hade vi det mysigt.Med lite Jul firande där.
Vi åt smörgås med julskinka på,pepparkakor,skumtomtar mm.Och så sjöng vi några Julsånger.
För ett år sen ungefär,så började jag att högläsa böcker för en grupp med människor.På ett äldreboende som ligger i stan.
Det var genom,uppdrag från studieförbundet Bilda.
Men tyvärr hann jag bara läsa där några gånger.Eftersom allt det här med Corona hade börjat komma i samhället då.
Men nu i onsdags så fick jag ett sms ifrån Bilda.Och så här stod det i smset:
Hej Mona! Hoppas att allt är bra med dig.Pandemin sätter käppar i hjulet för oss och vår verksamhet.Ville bara att du ska veta att du fortfarande finns i rullarna.Kanske kan vi komma i gång med digitala högläsning program under våren.Annars får vi vänta till pandemin är över.Du kan höra av dig till mig i mitten på januari så bokar vi ett telefonmöte för att kolla läget.Allt gott till dig. Mvh(och så hennes namn)studieförbundet Bilda.
Jag blev så glad av smset!
Hoppas jätte mycket på att börja läsa igen.För jag trivs så bra med att läsa för andra människor.



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar