lördag 19 december 2020

Så här kan man göra med en pappers vin-påse.

 

Jag fortsätter att pyssla på hemma. Som en galning hihi..
Och fortsätter med att göra om "alkohol saker" .
Jag gjorde ju ljushållare av snapsglas.Och nu är det dags för vin påsar att bli omgjorda.Till något annat än att ha vin i.
Vin påsar finns att köpa på en del affärer,men jag köpte min på Dollar Store.
Att köpa en sån är väl egentligen till för att ha en vinflaska i.Om man ska ge bort som i present till nån.Eller överraska nån med att ge det till den tex.
Men jag köpte den för att ha blommor i.Som en dekoration,vas.Eller hur man kan kalla det.
Det syns inte så bra på kortet men det glittrar så fint.Mönstret är guldfärgat.Och det andra är rosa.
Jag köpte ett sidenband som också är rosa och är guldfärgat på sidorna av bandet.Gjorde en rosett och satte dit.
Och så köpte jag konstgjorda rosor.Också på Dollar Store.Att ha i den.
Så istället för att ha en blombukett i en vas.Så kan man ha det så här.
Det kan också funka med att ha riktiga blommor i.Bara att man då sätter ner nån vas,flaska eller vad man har i vinpåsen.Bara att flaskan eller vasen då måste vara kortare,än vad påsen är.Att vasen inte sticker upp så att den inte syns.
Pallen som den står på är ju rosa som jag gillar.Men satte dit det här runda fatet,brickan.Så fick pallen också bli lite omgjord hihi..
Det är lite roligt faktiskt för det finns tydligen ett vin som heter som mitt namn Mona.Och rosa är flaskan också.
Jag är inte helt säker men jag tror att det är vin.
Nått med alkohol i är det i alla fall.
Sen fanns det några andra flaskor som heter nått med Mona,som jag såg på internet.
Det finns inte bara ett vin med en apa på.Utan det finns tydligen också apor som heter Mona.

Den apa mona ( Cercopithecus mona ) är en apa som lever i västra Afrika mellan Ghana och Kamerun.Mona-apan finns också på ön Grenada eftersom den transporterades till ön ombord på slavfartyg på väg till den nya världen under 1700-talet.Denna guenon lever i grupper på upp till trettiofem i skogar.Den äter främst frukt, men äter ibland insekter och löv.Mona-apan bär mat i kindpåsar.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar