fredag 25 december 2020

Även fast jag inte är så förtjust i att laga mat.

 

Så måste jag bara testa att göra den här soppan nån dag.
En gång när jag var på dagverksamheten så blev vi som går där bjudna på soppa.En av dom som jobbar där hade lagat en linssoppa.Och det var nog bland den godaste soppan som jag har ätit. 
Jag frågade henne sen om receptet på soppan.
För jag måste bara göra den här soppan hemma nån gång.
Så god var den!
Något annat som jag TROR är väldigt gott.Fast jag har aldrig ätit det.
Det är Affogato som det heter.Såg en bild på nätet på den glassen.
Och jag blev så sugen på att äta det.Det verkar vara så gott.Så det vill jag äta nån dag.
Affogato – här är en riktigt enkel men väldigt god italiensk kaffedessert. Espresso sötat med socker och vanilj hälls över vaniljglass i ett glas. Vill man kan man hälla i en skvätt likör för smakens skull.
  • Ingredienser

  • 4 dl espresso, eller starkt bryggkaffe
  • 2 msk strösocker
  • 0.5 tsk vaniljpulver
  • 8 kulor vaniljglass
  • Gör så här

    • jukt svag för efterrätter!

    • Det vart inget målande för mej i går.Jag låg mest och vilade,för jag hade värk och besvär med nacken och bakhuvudet.

    • Nu är det uppehåll med Hem till gården.Det börjar den 7 januari igen.Det längtar jag till hihi..för det är mitt favorit tv program.
    • Jag har börjat att se på ett program som heter Bachelorette USA.Ett annat tv program som jag också kommer att börja se på.Är Farmen som börjar sändas nu i januari.Så det ska jag följa.

       




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar