fredag 1 mars 2019

Så snäll han är.

Det har oftast varit så att då jag har varit kompis med killar.Då har det fungerat så bra och dom har varit så snälla mot mej.Jag har kunnat prata med dom om saker,kommit dom nära.Oftast kommit bra överrens,skrattat och haft roligt tillsammans.
På det sättet som jag önskar att det också hade kunnat vara då jag har haft en kille som pojkvän,varit tillsammans med nån.Men så har det sällan varit då.Jag har trivts mer som människa och gillat mej mer då dom varit en vän till mej.Än när dom har varit pojkvän,haft en "kärleksrelation" med dom.Jag har kunnat känt mej gladare och fått vara mej själv,den jag är.Med en killkompis än med en pojkvän.
Jag började tänka på dom här sakerna.En kille som jag känner är vän med,hade varit hos mej i går.Han hjälpte mej att sätta upp några tavlor.Många av väggarna i min lägenhet är betongväggar.Och en vanlig spik går det ju inte att få in i väggen då.Utan bara dom där vita "plastiga grejerna" .Och vissa tavlor går det inte att hänga på dom.Blir att borra istället då.Men jag har ju ingen borr och jag är inge händig heller när det gäller sånt.Så det skulle inte bli något bra om jag ens hade haft en borr,om jag skulle ha gjort det själv.
Som tur var så fick jag hjälp med det.Han kom till mej i går på kvällen när han hade slutat jobbet.Han hade med sej en borr,skruvar och en massa annat sånt.
Men det gick inte med den borren.När han började borra på väggen där.Varken i köket eller i vardagsrummet.Men då kom han på en sak.Att testa att fästa fast ett starkt snöre bakom tavlan.Så kan man hänga upp den så i en vanlig betongspik,som man kan slå i med hammaren utan att behöva använda borr.
Det funkade och jag fick upp mina två nya tavlor på väggen i vardagsrummet.Och en i köket.
Vi hann sitta och prata också.Och dricka kaffe.
Vissa människor är det väldigt lätt att kunna prata med om olika saker.Och dom som har ett vänligt sätt att vara mot andra.Och han är så.
En del har sagt till mej att dom tycker att jag är lätt att prata med om saker.Och att jag är förstående och empatisk.
Det dom sagt har varit dåligt med mej är att jag har varit lite dålig på att komma i tid när man ska träffas eller göra nått.Att jag kan vara dålig på att bestämma mej och att bestämma upp saker.Dom sakerna kan jag verklig hålla med om,för jag är sämst på tider.





2 kommentarer:

  1. Anonym02:20

    Ibland kan vänner nästan vara bättre än förhållanden, för de räcker oftast längre. Jag är rätt händig, hade gärna hjälpt dig också om jag känt dig. Du hade bara behövt ringa om du behövde hjälp med något eller om det fanns något jag kunde fixa, vad det än gällde! :)

    Trevlig helg! /Mvh Jocke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym15:04

      Tackar och trevlig helg du med/Mona.

      Radera