fredag 15 mars 2019

Nu behövs det bara bli helt brunt.


Och så här är längden på mitt hår nu.
Jag försöker få mitt hår mörkbrunt.
Det är så jag vill ha det i stället för svart.Som jag har färgat det dom senaste åren.
När jag började att färga mitt hår i svart färg.Så var det mycket för att jag helt ville byta hårfärg.Från det jätte blonda som jag blekt håret med,sen jag var 13 år.
Jag köpte svart löshår en dag.Och så började jag att färga det svart.
Men nu vill jag ha brunt hår,att det ska vara lite åt det mörkbruna hållet.
Jag har börjat färga min utväxt i en brun färg.Sen några månader tillbaka.Jag brukar köpa det hårfärgmedlet på Trudes,hårfrisören salongen som finns där på Birsta.
Tyvärr går det inte att färga hela håret i den färgen.För det "fäster" inte.Utan den svarta färgen sitter där den sitter i håret.Så jag får göra så att jag bara färgar utväxten.Så en dag tillslut så kommer mitt hår vara helt brunt.Fast det tar sin tid.Gäller bara att ha tålamod.
Det som jag är nöjd med i alla fall när det gäller mitt hår.Det är längden på det.För jag trivs bäst när jag har långt hår.Och så är jag glad för att kvaliten på mitt hår har börjat att bli bättre.Jag är så noga nu också med att toppa det ofta och använda hårinpackningar.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar