fredag 29 mars 2019

Vissa ord får en inte bara att bli lessen.Utan kan också kännas som det gör ont inom en.

Hur illa man än har börjat tycka om nån.Eller hur arg man än är och känner sej.Så säger man inte vissa ord till dom.
Blåsigt dock men så härligt väder ändå!
Har det varit här i Sundsvall i dag.
Tog mej en promenad på dagen.Efter att jag hade varit på vårdcentralen.
Jag hade en tid där för att kolla mina järnvärden.
Och dom visade sej inte ligga så bra till nu.Så det är bara för mej att kämpa på med att få dom i balans igen.Jag har slarvat lite med mat å sånt jag måste få i mej,den senaste tiden.
Jag vet ju att min hälsa inte är den bästa och att jag har den järnbristen jag har.Så jag är bara dum mot mej själv när jag slarvar med att inte äta vissa saker.Men jag får ta nya tag och skärpa till mej nu! Börja förstå nån gång att bry mej om mej själv.Och vad som är viktigt för mej.
Nu när marken och vägarna ute har börjat bli fria från snö och is.Så kan jag börja gå promenader igen.Som sjukgymnasten har sagt att jag måste göra om jag ska kunna bli bra i nacken.Men även dom övningarna som hon sagt att jag bör göra.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar