fredag 26 februari 2021

Kamera bloggat

 






















1 kommentar:

  1. Anonym20:08

    Du borde inte lyssna på sånt där, skrämmer bara upp dig...Det är de mest extrema fallen som tas upp. Min gissning är att den där mannen tyckte du var snygg och ville prata med dig därför. Kan ha varit utvecklingsstörd så han inte förstod de sociala koderna eller hur man tar kontakt med kvinnor. Folk som ser normala ut, inte är ovårdade etc brukar i regel även vara harmlösa. Folk som missbrukar eller lider av psykisk sjukdom bryr sig sällan om sitt yttre. Så det är inte bra att ha fördomar om folk heller, innan de ens gjort något. Då är det ens egen rädsla och tankar om andra man behöver jobba med. Om de däremot fortsätter följa efter trots att man signalerat ovilja inför att prata och dessutom med ett aggressivt kroppsspråk, blir det ju en helt annan sak.

    Jag bor i Sthlm och brukar ta promenader mitt i nätterna ibland här när jag inte kan sova. Aldrig hänt något. Men så bor jag i ett väldigt lugnt och bra område också, lugna villakvarter där man sällan möter någon. Jag skulle vara fullt beredd att försvara mig om jag blev angripen.

    Ring gatukontoret, det är deras jobb att se till att belysningen funkar.

    SvaraRadera