fredag 5 februari 2021

Sånt som måste göras i bland.Men annars bara vila.

 

Sen jag bloggade sist,i tisdags.Så har min värk och besvär förvärrats.
En kväll klarade jag av att gå till tvättstugan och tvätta upp lite kläder,lakan å sånt som legat i tvättkorgen.
Men resten av tiden och dagarna.Så har jag mest varit sängliggande.
Jag fick ringa till dagverksamheten och säga till dom att jag tyvärr inte kunde komma i dag.
Nu under kvällen har besvären och en del av värken minskat.
Tack och lov för det! För detta är ett helvete att ha.
Blir som en typ av handikapp känns det som.När det knappt går att göra så enkla saker i normala fall som att diska och äta.Och andra saker också.
Men bökigt att tex diska när huvudet dras åt ett håll.
Jag är i alla fall tacksam för att jag är med på en sida på internet.Som heter Dystoni en sällsynt sjukdom.
Där jag kan skriva med andra som har samma sjukdom som jag har.Det känns skönt och tryggt på något sätt att kunna skriva där och fråga saker.Eller bara ventilera sej eller läsa vad andra skriver som är i samma situation som jag är.
Tyvärr så vet sjukvården så lite,knappt något om Cervikal Dystoni.Så är det nått så kan jag bara ringa till neurologen.Och inte alltid som man får tag på han.
Jag önskar att jag slapp ha den här skiten.Men det är TYVÄRR en kronisk sjukdom.Så det är väl bara att försöka härda ut dom gånger besvären och värken kommer.
Men så skönt och befriande då när den här störda sjukdomen håller sej i "schack".Perioder när det är okej.För då kan jag leva typ normalt.































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar