lördag 10 november 2018

Jag brukar tycka att November är den sämsta månaden.

Det är flera saker som jag inte gillar med November.
Först och främst är det ju detta mörker.Det mörknar så tidigt.En sak att det är mörkt på kvällen,för det är ju bara mysigt.Kan man tända en massa värmeljus.Det blir så mysigt och hemtrevlig känsla då.Men som nu när det blir mörkt redan mitt på dagen.Är allt annat än mysigt tycker jag.
Sen att det börjar att bli kallare ute.Och alla kläder man måste ta på sej när man går ut.Och bara det att veta att vintern just har börjat och den är lång.Och man ska stå ut med snö och kyla.
Som vintern som va då var det VÄLDIGT mycket snö.Som kändes som att det aldrig skulle ta slut.
Julen närmar sej och det brukar jag tycka är jobbigt.Jag gillar inte julen och känner mej stressad av den.Men när jag var liten så älskade jag julen.Julafton var alltid något jag längtade efter och såg framemot minns jag.
Förutom vädret och allt sånt där.Så har just November varit mycket av en oturs månad för mej.Vet inte varför men just den månaden så har det ofta hänt dåliga saker.Speciellt dom senaste åren.
Men jag måste komma på nått bra med November i alla fall?
Och en sak som är det.Är att min vän Denise fyller år då.
I dag är det hennes födelsedag.Fina vännen min!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar