onsdag 14 november 2018

I går och i dag.

Dom senaste nätterna.
Jaa just på natten eller när den börjat i alla fall.Så brukar jag lägga mej och sova.Även då jag ska upp och jobba dan efter.Jag har försökt genom åren i bland att lägga mej tidigt på kvällarna.Gjort försök med det.Och det har väl inte gått så bra.Utan slutat med att jag börjat lägga mej senare tillslut ändå efter några dagar eller veckor av försök.Jag är nog helt enkelt mera en kvällsmänniska än vad jag är en morgonmänniska.Men i bland så har jag i alla fall lyckats lägga mej och somnat tidigt på kvällarna.Men oftast,det vanligaste för mej är att jag lägger mej efter 23 tiden.Eller så sent som 2,3 tiden på natten.Men så har jag "lyxen" att inte börja jobba så tidigt på morgonen.
Det jag började skriva om,dom senaste nätterna.Så har jag haft väldigt svårt att somna.Och när jag väl har lyckats somnat så har jag vaknat efter ett tag.Jag har också drömt om väldigt konstiga saker.Fast jag brukar sällan drömma roliga saker,utan då jag drömmer har det varit obehagliga eller jobbiga saker.
Apropå jobbiga saker.Så fick jag ju ett sms i fredags som var det.
Jag har ringt om det i måndags.Och det verkar vara lugnt,bra med den saken ändå.Men jag får veta HELT hur den saken blir,nästa vecka på tisdag.Så jag får försöka ha tålamod till dess med att inte "stressa upp mej".Inte ta ut i förväg att det ska bli något som är negativt och jobbigt för mej.Jag är speciallist på att oroa mej för saker innan jag vet hur dom är och kommer bli.Mycket att jag blir så,är sån som oroar mej och tänker det här blir inte bra för mej nu händer det nått skit.Det tror jag beror på att det hänt en del jobbiga saker i mitt liv som jag har gått igenom.Och speciellt en sak som hände för några år sen,som fortfarande är svår i bland.Fast man blir som mera härdad då man gått igenom saker,så blir man samtidigt mera sårbar på nått sätt.Som att man är så rädd för att något dåligt ska hända och man ska må dåligt över det då.
I går så var jag och jobbade som vanligt.Och i dag har jag varit ledig.
Det kändes riktigt kallt ute i går.Nog för att det brukar kunna vara kallare än så här i november månad.Men som det har varit nu efter hösten,så har det inte kommit och varit nån riktig kyla ute.Utan det är som att hösten har varit längre tid än vanligt.Det har varit varmt för att vara i oktober och nu under november.
I går så hade det varit bra att ha tagit med mej vantar,vilket jag inte gjorde,när jag gick ut.För så kallt det vart om händerna när jag gick till jobbet.
I dag har jag hållit mej inomhus i värmen.Myst på med att se på Netflix och på tv.
Och druckit en massa kaffe så klart.Standard det för mej hihi..Älskar att dricka kaffe lite för mycket kanske.Det brukar kunna bli rätt så många koppar under en dag och kväll för mej.
Kram från mej till dej!















2 kommentarer:

  1. hEJ mONA fIN BLOGG DET BLEV IAF. Jag bokar buss ner, vilken dag kommer du??? Kram MAMMA

    SvaraRadera
  2. Anonym17:57

    Tack så jätte mycket min älskade mamma!

    SvaraRadera