lördag 17 november 2018

Det vart inget bloggande för mej i går.

På torsdag natt när jag skulle lägga mej och sova.Och stod och borstade tänderna först.Så kändes det konstigt i min ena tand.Så på morronen när jag hade vaknat,så ringde jag till akut tandläkaren.I vanliga fall så går jag till tandläkaren i Nacksta.Men skulle jag ringa dit nu så lär jag ju få vänta med att komma dit.Får inte en tid att komma samma dag i alla fall.Som man får hos akut tandläkaren som är i stan.
Så jag ringde dit och fick en tid att komma klockan 13,50.Men när jag kom dit så fick jag sitta och vänta ett bra tag i stället.I över en timme,klockan var 14,55 när dom ropade upp mitt namn.Men så är det ju om man kommer som akut,att man kan få räkna med att sitta och vänta länge på sin tur.Men det är väldigt bra i alla fall att man kan få komma samma dag.Speciellt om man skulle ha ont i en tand.
När jag kom in till tandläkaren och hon undersökte mej.Så sa hon att det var en rotfyllning som hade lossnat.Så hon rotfyllde den tanden på mej.
Jag har lite tandläkarskräck.Så jag sa till henne att jag ville ha mycket bedövning.Och det fick jag.Med fyra stycken bedövningssprutor.Inte för att jag tycker att det är roligt att ta sprutor,men jag har ingen "skräck" för det.
Utan det är allt det andra hos tandläkaren som dom gör,som jag tycker känns värre.
Jag har väldigt svårt att slappna av när jag ligger där i tandläkarstolen.Utan jag spänner hela kroppen.Men värst är nog ändå kostnaden.För det är ju så dyrt att gå till tandläkaren.
Va skönt det var när det var klart i alla fall.Och jag kunde åka hem.
När jag kom hem så la jag mej och vilade.Jag va så trött så jag tänkte att nu sover jag en stund.Men jag somnade inte.Så då gick jag upp efter en stund.Men däremot så la jag mej sen igen och somnade på en gång.Så tidigt som nio på kvällen.Och jag sov nästan hela natten.Vaknade bara till en sväng på natten.Men somnade om sen.Skönt det var att verkligen fått sovit och somnat tidigt på kvällen.Det händer ju inte mej så ofta direkt.Men i bland så sker det mirakel hihi..
I dag har jag varit i väg och fikat med Maria på Birsta.
Och nu så har jag snart tvättstugan.
Sen så ska jag bara ta det lugnt hemma resten av kvällen.








 

 








2 kommentarer:

  1. Jette Fin blog. Jette Fin bild.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym21:32

      Jag får tacka så mycket,kram Mona.

      Radera