lördag 10 november 2018

Eftersom det är mitt första inlägg här.


Så tänkte jag börja med att berätta lite om mej.
Jag heter Mona och är 47 år.Jag bor i Sundsvall,i en tvåa.
Jag har ett barn,en son som är 26 år.Han flyttade hemifrån när han var 18 år.Och sen dess har jag bott själv.Förrutom min son så har jag bara bott i hop med en kille en gång.Och det var för 20 år sen ungefär.
När det kommer till killar.Så har dom varit det sämsta i mitt liv.Det har förstört så mycket för mej och varit destruktivt.Det är så mycket som har blivit fel.Som jag nu kan se och förstår.Mycket tack vare samtal hos psykologer och terapi.Så nu för tiden har jag varit singel.Ett val som jag har gjort för att det blir bäst så.Och för att jag vill det.
Det som däremot har varit väldigt bra för mej är att läsa.Sen den dagen som jag lärde mej att läsa,så har jag älskat att läsa böcker.Det är ett stort intresse som jag har och alltid har haft.Och nu dom senaste 3,4 åren nått sånt så jobbar jag med att läsa för andra människor.Vilket jag trivs så otroligt bra med att göra! Jag brinner för det här och jag vet att detta är vad jag vill göra.
Sen finns det andra saker i mitt liv som känns mindre bra och som är jobbiga.Speciellt en sak som hände för några år sen.Som har påverkat mej och mitt liv väldigt mycket.Det är en svår händelse som fortfarande pågår.Den är under kontroll i bland och ibland inte.Där jag känner mej maktlös och fått en stress inom mej.Vissa saker kan man tyvärr inte helt påverka och styra över.Utan man får hitta ett sätt att lära sej att leva med det.Att det är som det är.
Det här var lite om mej.
Hoppas att NI kommer att gilla min blogg.
Så var det en sak till.Jag är besatt av att se på dokumentärer.Speciellt om brotts och mordfall.Och att äta bakelser.Jag är en riktig gottegris ja!







 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar