fredag 30 november 2018

Låt det vända.


Jag har känt mej låg och nere dom senaste dagarna.
Men jag försöker hitta tillbaka till det glada och positiva.Och kämpa på.
Att tvinga mej själv att inte låta det som är negativt och dåligt och det som smärtar så.Inte ta över det andra som jag tycker är bra i mitt liv.
Men det kan vara svårt i bland tycker jag.Att inte börja känna mej som nere.
Som att allt börjar kännas jobbigt.Och som om det vore en tjock och grå dimma som sveper fram.Och tar över all luft.Att jag inte kan se klart,att det känns tungt att andas.
Som att dimman finns överallt,bara den som jag ser med mina ögon.
Men jag vill vara glad! För det finns saker som får mej att känna glädje.
Det är den glädjen jag ska kämpa för att ta fram.Fast vissa saker,speciellt en sak får mej att bli så lessen.Och som gör ont.
Inte låta det jag mår dåligt för,göra så att jag inte kan känna mej glad för andra saker.
Jag vill hitta den balansen.Kunna lära mej att skilja på dom sakerna.








 










2 kommentarer:

  1. Anonym21:39

    Äntligen december för jag tycker november är så trist.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym00:04

      Det håller jag verkligen med om för ingen rolig månad det inte./Mona

      Radera