onsdag 21 november 2018

Gårdagen

Det blev ingen läsning för mej i går.Att jag inte kunde gå och jobba,var för att jag hade två saker som jag var tvungen att gå på.Först va jag på ett möte.Som var på kommunhuset i stan.Där jag skulle få besked om en sak.
Jag har varit nervös och orolig över det.Att jag ska få ett dåligt besked.
Men så glad och framför allt LÄTTAD jag var efter det mötet.För samtalet jag hade där och beskedet jag fick var positivt och bra!
Så nu kan jag slappna av när det gäller den saken i alla fall.Vilket verkligen kan behövas när jag har en annan sak som jag är orolig för ibland.
Man orkar inte ta hur många jobbiga saker som helst,samtidigt på en gång.Tillslut så kokar det över.Men ändå så blir man tvungen när man är i en situation.När det inte finns nått annat val,lösning just då.Utan man får härda ut och stå ut med det.Värst bara är om man det är så länge att det tillslut kan sätta sej på ens nerver och psyke,att man får ångest eller börjar känna sej nere.Eller fysiskt som det nu har övergått istället på mej.Genom att min nacke nu är som den är.
Fast hur fucked up nacken min är beror också på då jag halkade förra året.och slog i bakhuvudet.Det är en kombination av det och att jag gått med en långvarig stress,har sjukgymnasten sagt till mej.Så det är därför jag nu har börjat gå till en sjukgymnast.Och det var hon jag hade tid till i går efter att jag hade varit på mötet på kommunen.
Jag fick några nya övningar den här gången som jag skulle börja göra.Och så sa hon att jag måste börja gå promenader i snabb takt.Varannan dag i 30,40 minuter.
Jag som hatar motion och träning.
Inget jag brukar göra för aldrig haft nått intresse för det.
Men jag vill INTE ha det så här med min nacke.Så då måste jag göra dessa övningar varje dag och börja ut och gå varannan dag.Hur motigt jag än känner att det är.
Jag får se målet framför mej.Att jävlar va skönt när min nacke blivit bra och normal igen.Att slippa värken.Och att kunna vrida på huvudet utan att det tar emot och utan att det som "rycker till" .Att slippa känna att det är som en spärr i nacken som låser sej.
Så dom dagar när jag drar mej för att gå ut å gå i kylan eller om jag känner mej trött,orkeslös.Så får jag ta fram tankarna på detta! Att det kommer att göra min nacke bra igen.
Nu ska jag i väg snart och träffa Ulla.
Jag ska hem till henne och hälsa på.

 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar