torsdag 11 mars 2021

I går och i dag.

 

Det blev inget bloggande för mej i går.Men nu så.
Jag går inte på dagverksamheten på onsdagarna.Men i går så var jag där ändå.Jag hade tur att få byta dag eftersom jag inte gick dit i tisdags.Försov mej ju då.Oansvarig som jag är FAST jag är vuxen.För när man är vuxen är man väl helt perfekt eller?? Och man är alltid pigg och har ork!
Jag säger så här att människor finns det alltid som dömer andra.När dom inte vet bakgrunden till varför människor är som dom är inom vissa saker.Vissa vet men väljer ändå att säga hur fel och dåligt andra gör.
Jag går bara 2 dagar i veckan på dagverksamheten.Jag trivs jätte bra där.Men varför jag inte går där varje dag har sina anledningar.Min sjukdom.Jag har en vilja och jag hade velat bestämma och styra över min sjukdom.Helst av allt hade jag velat bota den helt.Men det går inte.Hur mycket jag än önskar det.Jag försöker acceptera att jag har en sjukdom som är kronisk,att nu är det så här.Jag måste det.Eftersom det är så.Vissa saker kan man inte styra helt över.Och det är inte för att man inte kämpar på och inte är envis.Utan man försöker göra det man kan,det man klarar av.Men kan inte trolla fram mer ork än det som finns.
Jag har pension så egentligen behöver jag inte gå på något,alltså att det är något tvång från nånstans,att jag måste för att få pengar.Men jag har valt att gå på dagverksamheten,för jag klarar av att gå där nån några dagar på en vecka.
Jag fick en kommentar en gång på internet,att det var förjävligt av mej att jag inte jobbade som alla andra människor gör.
Jag vet inte vilket perfekt ställe eller värld den som skrev det till mej bor nånstans.Där alla människor jobbar.
Själv så bor jag i Sundsvall och så är det inte här i alla fall.Och inte i resten av Sverige vad jag vet heller.Vi människor lever ju olika och är olika.
När jag hade slutat i går så gick jag till HM.Och kollade på underkläder.
Det blev köp där.En bh och en bikiniöverdel.
Nu är det bara sommaren som fattas.Så att man kan sitta ute och sola.
Fast våren måste ju komma först hihi..
Men som vädret är ute nu känns det långt dit.För det snöar och blåser.
I dag har jag umgåtts med Ulla.Hon kom och hälsade på.Och så va hon så snäll och färgade mitt hår.
Nu när jag har bloggat klart så ska jag göra mej en kopp te och ta fram lite fika.Sätta mej och se på Balkongfallet på tv4 play.Jag har sett första delen.Men har ett avsnitt kvar att se.





















































4 kommentarer:

  1. Anonym01:13

    Japp, de flesta människor älskar att döma andra. Och ser sig själva som perfekta. Precis min erfarenhet också. Kanske känner de sig bättre och större själva genom att ta ned andra. Som de flesta mobbare. Det är min teori.

    Det är oftast folk med högervärderingar som tycker alla ska jobba och ser ned på eller hatar alla som inte gör det, oavsett anledning eller sjukdom. Vilket bara handlar om ren avundsjuka. För att de måste jobba och inte är sjuka och också får vara hemma och ha det bra...Däremot har de inga problem alls med t.ex. Kungahuset och hur de försörjer sig, som ju i så fall är de största bidragstagarna av alla...De är istället bättre och finare än alla, just eftersom de hade turen att lyckas födas i just den familjen med alla privilegier det medför.

    Jag gissar nästan att det är någon du mött personligen som kom med den kommentaren. Okända på nätet brukar sällan ha energi för det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina ord som du skrivit.

      Radera
  2. Vilken härlig blogg du har 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jätte mycket!

      Radera