måndag 15 mars 2021

Jag har varit och förstorat läpparna för första gången.

 

Vissa kanske tycker att det är fel.Men det handlar ändå om att det är något som jag själv vill.Mitt eget beslut att göra.Och som jag nu har gjort.
Där jag gjorde fillers i mina läppar var på ett ställe som heter Estetisk plastikkirurgi.Och det ligger i stan.
Jag tog 1 ml fillers och det brukar hålla upp till ett år.Men det kan variera lite från olika personer sa hon till mej.
Hon började med att göra min underläpp först.Jag hade trott att det skulle göra jätte ont.Och förväntade det nästan.Därför jag blev förvånad att det knappt kändes nått när hon stack in sprutan,nålen.Jag sa till och med,va är nålen verkligen inne.
När hon sen gjorde överläppen så gjorde det inte heller ont.Men det kändes lite mer än underläppen.Som ett litet stick som när man tar ett blodprov i fingret,lite den känslan tyckte jag.
Jag vet inte om det kanske beror på att jag är van att ta sprutor som verkligen gör ont.Då jag tar botox sprutorna hos neurologen.Får ju sprutor då bak i huvudet,nacken och halsen.Där nålen går in i muskeln och är där en stund ungefär.Kanske därför jag då är så van hur ont det gör.Att jag inte tyckte sprutorna i läpparna kändes nått speciellt ont.
Jag hade varit så nervös innan.Fast jag samtidigt såg framemot att göra det.Eftersom jag så gärna ha velat ha mina läppar lite större än dom är.Sista året har dom blivit så små,speciellt min överläpp.Nästan som ett rakt streck har det sett ut.Så det handlar inte om att jag vill göra mina läppar jätte stora.Utan jag har velat ha dom lite fylligare än dom är bara.Så något drastiskt stor mun har det inte blivit.
Lite uppsvullna är dom just nu.Och det syns lite röda märken på mina läppar.Vilket det kan bli första dagen eller några dagar efter att man har gjort fillers i läpparna.Jag frågade henne mycket saker om vad jag ska tänka på och inte göra tex första veckan efter att jag har gjort det här.











2 kommentarer:

  1. Anonym09:00

    Jag har aldrig gillat folk som dömer eller har fördomar om andra. Vad du gör och hur du vill se ut är helt upp till dig. Ser bra ut i alla fall! Men jag tycker redan du är jättesnygg. :)

    /Mvh Jocke

    SvaraRadera