fredag 28 maj 2021

Dom här fyra dagarna.

 

Det har inte blivit något bloggande för mej dom här senaste dagarna.
Inte på grund av nån speciell anledning.Oftast brukar jag blogga varje dag.Men i bland så blir det inte så.Fast jag tycker att det är väldigt roligt att blogga.
I tisdags så vart det mycket buss åkande för mej.Det kändes som att jag inte gjorde nått annat än att sitta i bussen.
Först på förmiddagen så var jag i väg till sjukhuset.Där jag hade en tid för att träffa en läkare.Och prata om en sak.
När jag var klar där så åkte jag till Birsta.Och träffade Maria.Vi hade bestämt att vi skulle träffas och gå å fika.Efter fikastunden med henne så åkte jag hem.
Jag vart hemma ett tag,la mej och vilade lite.Innan jag åkte i väg igen.
Jag hade då en tid inbokad på en salong för att göra läppfillers.Eller snarare fylla i dom lite grann.Som jag har berättat här om förut,så har jag varit och gjort läppförstoring en gång.Och det håller i upp till ett år ungefär.Det kan variera för olika människor hur länge det håller,innan fillern går ur.
Även fast det håller länge,så kan man i bland vilja fylla i dom lite mer efter några veckor.Beroende på vilken "storlek" man vill ha av resultatet på läpparna.Jag vart nöjd men tycker ändå det skulle vara kul att testa att ha dom lite större ändå.Men bara att fylla i lite grann mer fillers.
Jag vet att människor har så olika åsikter om det här med läppförstoringar.Det finns dom som tycker att det ser förjävligt ut och dom som tycker det är fel med fillers,botox.
Man tycker som man tycker.Och man har rätt till sin åsikt.Men också att respektera dom som inte tycker så att dom har sin åsikt.Och tycker som dom gör.Är man över 18 år och vuxen så har man faktiskt rätt att göra det man vill med sin egen kropp och ansikte.Huvudsaken man inte gör nått bara för nån annan tycker så eller blir påverkad.Utan om man tex gör läppförstoring,att man gör det då för att man SJÄLV VILL DET.Att det helt är sitt eget val.
Sen går det ju faktiskt ur efter ett år,inte som med en tatuering som sitter där den sitter.
Jag har aldrig varit helt säker på om jag vill göra nån tatuering.Haft lite tankar vissa gånger genom åren på det.Men eftersom jag inte känt absolut att jag vill ha tatuering.Så har jag valt att aldrig tatuera mej.Eftersom att skulle jag ha ångrat mej sen så är det inte bara att ta bort en tatuering.Inte lika enkelt som att gå till frissan och man skulle få en frisyr som man inser man inte vill ha när man går därifrån.Eller att man råka klippa håret kortare än man vill.För det växer ut.
Det här var innan.Då jag var på väg dit.
Och det här var efter.När jag var klar där och på väg hem.
I onsdags så var jag bara hemma.Hade tvättstugan.Men annars mest vart det vila och ta det lugnt.
Och äta sånt här gott.
Sen är det i går då som jag va på dagverksamheten.Hade en bra dag där.När jag hade slutat så gick jag och Charlotta i väg till Röda korset,den affären som ligger i stan.
Erikshjälpen har jag varit på förut men aldrig på denna affär nån gång.
Båda affärerna säljer begagnade kläder och saker.Så dom är lika så.Men jag tycker ändå dom affärerna skiljer sej åt lite.Nu när jag varit på rödakorset affären.
På röda korset så tycker jag att det var lite dyrare än på Erikshjälpen.Jag tycker också att på Rödakorset så fanns det mer kläder än vad det fanns saker.Och på Erikshjälpen var det mera jämt av kläder och saker.
Jag köpte inget.Men sen åkte vi till Dollarstore.Och då köpte jag det här.
Jag trivs att umgås med Charlotta.Vi hade väldigt roligt tillsammans i går.Jag känner att jag funnit en fin vän där.Hon verkar vara en bra människa med ett gott hjärta.
I dag har det varit kanon fint väder.Men jag har mest varit inomhus ändå.För haft lite besvär med nacken,bakhuvudet å det som det kan vara för mej i bland.Men det är "normala" saker när man har den här sjukdomen som jag har.












































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar