torsdag 11 april 2019

Dagen i går va värre än i tisdags,med att inte få nån hjälp.

Det var samma helvete med nacken.Och ingen förändring heller med att få träffa en läkare denna dag heller.
Fast dom på vårdcentralen tillslut sagt att jag nu skulle få en tid utskickat till att få komma dit.Då när hon på akuten pratade med dom i telefon.Då jag var på akuten.Så skickades det aldrig något tid till mej.Så jag ringde då till vårdcentralen så fort dom öppnade där på morronen.Dagen efter jag varit på akuten,alltså i går.
Hon på vårdcentralen som jag får prata med.Säger då att jag inte får träffa nån läkare.Utan jag får gå hos sjukgymnasten i stället om typ en vecka.Det svaret får jag.
Jag ringer till sjukhuset och frågar om jag kan få en tid att träffa en läkare där.Och hon jag pratar med där säger att det är vårdcentralen jag ska gå genom först.Och jag förklarar då att dom inte låter mej komma dit.Hon säger då att det ska jag visst ha rätt till.Sen kopplar hon mej till en som jobbar där dom röntgar,röntgen.Och jag berättar för henne om då jag halkade och föll och slog i bakhuvudet.Och hur jag sen fått problem med min nacke och hur det är med den nu.Att den förvärrats.Hon säger då att jag måste träffa en läkare som kollar upp min nacke och utreder om den.Och att jag även borde göra en röntgen på min nacke.Men att jag måste ha en remiss av en läkare för att kunna få röntgen.Hon säger också att det är väldigt konstigt att jag inte får träffa en läkare på vårdcentralen.Hon tipsar mej om att jag kan försöka åka in på ett ställe som ligger bredvid akuten och det stället heter vårdakuten.Vilket en vän också sagt jag kan göra.Dom öppnar kl.17 där.Jag får skjuts av en killkompis och åker in dit då.Men där blir det också blankt nej.Jag får inte träffa nån läkare där och inte får jag nått mot värken heller.Dom säger där att jag måste till vårdcentralen.Får förklara för dom också allt hur det är.Då skriver hon ett mail till dom på vårdcentralen.Jag går därifrån och känner mej helt knäckt och jävligt lessen.Vi åker runt i bilen ett tag och pratar.Så ringer min mamma och säger att hon skrivit till dom på vårdcentralen.Och så har hon ringt och pratat med nån på vårdupplysningen eller vad det hette.Och den hade sagt att jag ska åka in på akuten.Jag säger till min mamma att jag fick ju inte träffa nån läkare där i går.Jag kommer ju inte få nån hjälp där.Jag får ju ingen hjälp nån jävlastans med min nacke och inga tabletter mot min värk heller.Jag åker i alla fall tillbaka dit och går in på akuten.Men dom säger samma sak där till mej som dom sa i går när jag var där.Så jag åker hem.Utan att ha fått nån hjälp någonstans.Och utan att veta hur jag ska kunna få nån läkare att undersöka min nacke.Att behöva fortsätta att ha det så här.Att behöva stå ut med värken.Jag trodde inte att det var så i Sverige att man kan bli nekad att få träffa en läkare.När det står i vårdlagen att alla har rätt till det.
Så FÖRJÄVLIG var dagen i går för mej.
Hur dagen har varit i dag,det kan jag skriva om i morron.Det hände en sak som var positiv.Och en annan sak som inte va så bra.
Kram från mej


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar