lördag 27 april 2019

Något som jag kan ha svårt för när det gäller killar.

Jag försöker njuta av solen.Har jag gjort i dag.
Men inte helt lätt med denna nacke.
Fast korta stunder har det gått bra.
Något som kan få mej att bli reserverad och börja dra mej undan,om jag är med en kille eller har nån.En sak som kan få mej att jag inte vill vara med killar.Och som jag har extremt svårt för.Även om så klart otrohet skulle vara svårare att kunna ta och acceptera kanske så klart.Så är det här i mina ögon faktiskt något som jag har nästan lika svårt för att kunna ta.Att ha det så.Det är om man har en kille eller börjar inleda nått,när man har känslor för varann och träffas.Allt sånt som det är med en kille när man tycker om varandra osv.
När killen visar och säger till mej att han har känslor för mej.Att han vill vara som tillsammans med mej.Och beter sej inför mej som att jag är hans pojkvän.När det är killen som själv först börjar prata om sånt här att han vill ha det så med mej.
Men att han samtidigt då i handling och ord,inte kan stå för att det är så inför andra människor.Utan pratar och säger då till andra som att han knappt känner mej.
Men av mej "kräver" han att jag ska säga och bete mej inför andra som att jag har en pojkvän.Att jag inte är singel.Speciellt till andra killar ska jag markera som att jag redan har nån.
Tyvärr så har jag mött på sånt här av vissa killar som jag har haft.
Och det känns inte jämlikt eller rättvist för fem öre.Och det känns bara konstigt att jag ska känna att jag har som en kille när jag egentligen inte som har det.Och leva efter det när det inte är verkligheten.I bland är det som dom killar som jag har haft har velat ha mej där dom vill.Medans dom själv har gjort som dom vill och jag har inget att säga till om.Men dom ska ha massor av att säga till hur det ska vara.Och hur jag ska vara.
Det jag också tycker är konstigt med sånt här är att jag har inte varit den som börjat säga först om att ska vi "va i hop" jag vill vara mer än kk tex.Utan det har varit killarna som börjat tagit upp sånt först.Och ändå är det dom som sen inte är det i handling.Utan som att man är mera kk,vänner.Men jag får inte vara kk vänner mot dom utan jag ska då bete mej som typ en flickvän.Lite som att killen ska äga mej eller hur jag ska förklara det som.Dom flesta killar jag har haft har varit väldigt svartsjuka av sej också.Vilket dom inte alls behövt vara eftersom jag alltid varit väldigt lojal då jag haft nån.
När det kommer till den här killen som jag har fortsatt att ha kontakt med.Så har jag aldrig riktigt kunna känna att han kan stå inför andra att han har känslor för mej och saker han har sagt till mej hur han ser på oss och vill ha det med mej.Men inför andra är det som att han knappt kan säga att han känner mej.Som att han vill ha mej som hemlig.Så det blir kluvet för mej att ha som en kille men samtidigt så har jag inte det.Och som att andra uppfattar mej helt puckad om han typ säger vi knappt känner varann och jag säger vi har som något med varandra.Som att andra människor då tror att jag är en sån där stakler människa som får för mej att en kille har känslor för mej för att han typ bara säger hej till mej.Ungefär så känns det som.
Det är schysstare istället då att säga.Du vi är kk istället.Eller vänner.Eller bara dejtar.Så har den andra personen ett val att välja om den vill ha det så då.Och man vet att nu är det så här.
Personligen så har jag inget emot att bara vara kk eller dejta.Ha det typ så.För även fast jag har väldigt starka känslor för den killen.Så är inte jag sån att jag behöver leva i ett förhållande så.För mej betyder det inte alltid att för att jag är kär i nån så vill jag ha ett förhållande,relation.För känslor är en sak och hur man vill leva sitt liv är en annan sak.Dom behöver faktiskt inte alltid betyda samma.Likadant som att bara för att ett par är kär i varann så betyder inte det alltid att dom funkar i hop med varann.
Men det som är viktigt för mej när jag har känslor för nån kille och är kär.Är att man har en ärlighet.Och att man står för hur man ska ha det med varandra.
Det finns väl också vissa saker som han har svårt för när det gäller mej.Som han tycker är dåligt irriterande med mej.
Så jag tror att både han och jag ändå behöver bryta kontakten med varann.Och det är väl det vi har gjort nu.








 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar