torsdag 4 april 2019

Jag har haft en super bra dag med min son i går.

Som kom och hälsade på mej.
Vi va ute och gick en promenad också.Och så va vi och åt pizza.
Jag har börjat med promenader igen.Att gå i snabb takt.
Jag har inte velat gå nu under vintern,det här året.För det har varit så pass halt så jag har inte vågat gå nått,för att kanske riskera att halka och ramla.Och att kanske min nacke då blir ännu värre.Har ett helvete med den som den är att stå ut med.
Men dom övningarna jag har fått av sjukgymnasten.Dom har jag i alla fall kunnat göra.
Eftersom man kan göra dom inomhus.
Jag har haft en period nu när det har varit extremt jobbigt med min nacke.
Jag ringde till sjukgymnasten i går.Hade behövt komma dit så fort som möjligt.Men jag får inte komma ditt förrän nästan vecka.Fick en tid dit på tisdag förmiddag.
Dom här ryckningarna "hugger till",som att nån skulle slå till på ena sidan av min nacke.Dom känns värst,gör ont och är väldigt obehagliga.Och dom har börjar komma så ofta nu.Förrut kunde jag få dom ungefär en gång i timmen.Men nu kommer dom ungefär var 5 minut.
När det hugger till så där på nacken,så åker alltid huvudet glider åt ett håll.Och som fastnar till låser sej eller hur jag ska beskriva det.Så att huvudet är som snett då.
Många gånger har det blivit att jag skrikit ut när det hugger för det gör så förbannat ont då. Och fast det händer ofta som är jag aldrig beredd när hugget kommer.För det kommer aldrig som smygande utan alltid plötsligt.Det här är så plågsamt så jag vet inte vad jag ska ta mej till i bland.Jag kunde inte gå och jobba i tisdags på grund av hur det här är nu.
Jag är så lycklig att jag har träffat min son i alla fall.För vi har inte setts på länge nu.
Han var så snäll och hjälpte mej med lite övningar i går för nacken.
Jag har köpt den här nu också som jag kan ha på nacken i bland.Och lite annat på apoteket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar