söndag 21 april 2019

Det kanske kommer att bli Botox i nacken.

När jag var till sjukgymnasten i tisdags på förmiddagen.Så visade hon mej nya övningar som jag ska göra.Hon skrev sen upp dom på ett papper till mej.Och så skrev hon det här också:Kramp och spänningar hos muskeln Sternocleidomastoideus SCM.Obalans mellan djupa och ytliga nackmuskler.
Förutom att jag ska gå till sjukgymnasten,så ska jag också börja gå på medicinsk yoga två gånger i veckan.
Hon "undersökte" och masserade även min nacke.
Hon sa att kommer inte nacken gå till sej på mej.Så ska jag få spruta i nacken med botox.Jag blev VÄLDIGT förvånad när hon sa det.För jag visste inte att det fanns botox för medicinsk syfte.Jag har aldrig hört talas om det.Utan bara hört om att människor använder botox när man gör "skönhetsingrepp".


Så här står det om Botox i nacken:
Botox är ett muskelavslappnande medel som används för att behandla ett antal olika tillstånd i kroppen.Det innehåller den aktiva substansen botulinumtoxin typ A och injiceras i antingen muskler eller djupt in i huden.Det verkar genom att delvis blockera nervimpulser i de muskler som injicerats och minskar kraftiga sammandragningar av dessa muskler.När det injiceras i huden blockerar smärtsignaler.
Jag är så jävla less på det här och på denna värk.Och ha på mej den här jävla nackkragen.Så svettigt med den nu också när det är så varmt.Jag kan bara vara utan kragen korta stunder.Sen måste jag ta på mej den igen.
Nu när det har varit så otroligt fint väder dom här senaste dagarna.Så har jag velat gå ut på balkongen och sätta mej och läsa en bok.Njuta av solen.Men jag blir så ansträngde i nacken att jag bara kan sitta korta stunder.För att då gå och lägga mej i sängen.För när jag ligger ner gör det inte lika ont.Och känns inte lika besvärligt som när jag sitter och står.
Bara det att gå på affären är jobbigt.Och jag som skäms att ha på mej den här kragen.Och att huvet inte är som rakt och att det rycker i det.Jag drar mej för att vara bland folk.Men också att det är så jobbigt att göra nått.Även då jag är hemma som att diska,duscha tex.Men när jag är hemma så har jag ändå den tryggheten att jag har min säng.Som jag kan lägga mej i när jag behöver.
Dom här tabletterna jag har fått hjälper inte speciellt mycket.Och dom gör mej mest trött,yr,illamående och som att jag vore småfull.Så känns det när jag tagit dom.
Kan dom bara ge mej en jävla botox spruta nån gång så man kan göra normala grejer! Känns inge kul heller om det kommer bli så att jag kommer bli sängliggande mest hela sommaren?
Vad underbart det vore och en sån befrielse,om nacken kunde bli bra på mej nån gång!
Hoppas att NI har haft det bra nu i Påsk!










 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar